Sysdata PSE Kft.

Honlap: www.sysdata-pse.com
Szakmai gyakorlatra jelentkezéseket 2024 októberétől tudunk fogadni!
A Sysdata PSE Kft. az informatikai piac egyik jelentős és elismert szereplőjeként szoftver- ill. elektronika/hardverfejlesztéssel és ehhez kapcsolódó projektek megvalósításával foglalkozik. Cégünk több mint 20 évnyi, Siemens- leányvállalatként szerzett tapasztalatát innovatív ötletekkel ötvözve, színvonalas termékeket és megoldásokat szállít multinacionális és hazai üzleti partnerei számára.
Kiemelten fontos terület számunkra a villamosmérnöki, programozói és informatikusi végzettséget adó felsőoktatási intézményekkel történő együttműködés, melynek keretén belül szakmai gyakorlati lehetőséget biztosítunk a megfelelő szakmai tudással és érdeklődéssel rendelkező hallgatók számára. Bízunk abban, hogy a szakmai gyakorlat befejezése után is folytathatjuk a közös munkát.
Amiben nálunk fejlődhetsz:
- modern SW-fejlesztési eszközök használata
- back-end vagy front-end fejlesztés
- beágyazott SW-fejlesztés
- SW-interface-ek tervezése
- SW-tesztelés, unit-tesztelés, teszttervezés
- Continuous Integration eszközök használata
- kollaborációs eszközök használata
- fejlesztési, tesztelési módszertanok megismerése
- projekttapasztalatok gyűjtése
- Java, JEE, C#, JavaScript, Angular, Python, C, C++
Aktuális gyakornoki témakiírásaink:
- Energia okosméréshez kapcsolódó adatok exportálása, konvertálása, importálása fejlesztett alkalmazás segítségével, majd az adatok elemzése nyílt forrású analitikus szoftverek segítségével (Data Analytics)
- Alapvető Identity and Access Management funkcionalitások megismerése és implementálása
- Biztonságos LDAP adatbáziskliens és kapcsolódó szervezeti hierarchiát megjelenítő frontend fejlesztése
- Reporting eszközök fejlesztése (pl. Jasper Reports vagy BIRT segítségével)
- Eszközbeszerzési folyamat automatizálása Spring Boot és Flowable használatával
Energia okosméréshez kapcsolódó adatok exportálása, konvertálása, importálása fejlesztett alkalmazás segítségével, majd az adatok elemzése nyílt forrású analitikus szoftverek segítségével (Data Analytics)
A gyakorlat alapját egy adott, valós vállalati igényeken alapuló összetett energetikai rendszer alkotja. A rendszer tárolja az ügyfél (fogyasztó) illetve mérőóra adatokat, az ügyfél által elfogyasztott energiát valamint az ahhoz tartozó díjszabást is.
Az éles rendszer az általa gyűjtött adatokat (elfogysztott energia, számolt díj) egy adatbázisban tárolja, mely alapját képezi a különböző elemzéseknek, statisztikáknak, egyszóval reportoknak. Mivel a reportok készítéséhez használt adatbázis lekérdezések általában nagy erőforrás igényűek ezért a szükséges adatokat ki kell exportálni az éles rendszerből egy dedikált adatbázisba. Így elkerülhető, hogy az éles rendszer teljesítményét veszélyeztesse a report készítés.
Az éles rendszer rugalmas adatmodellt használ az ügyfél illetve mérőóra adatok tárolására, ami alkalmas arra, hogy projektenként eltérő adatokat tároljon a rendszerben. Az energia fogyasztás díjszámításához tartozó tranzakciós adatokat kódolva, tömörítve tárolja.
A report készítő alkalmazások nem tudják könnyen kezelni a termék specifikus adat struktúrákat, specifikus adat tömörítéseket. A forrás adatbázisból kimentett adatokat új dedikált, egyszerűsített adat struktúrába kell átszervezni majd a reporting adatbázisba betölteni.
A reporting adatbázist össze kell kötni különböző analitikus alkalmazásokkal, majd segítségükkel reportokat/grafikonokat kell készíteni.
Rugalmas adat model:
Az ügyfél illetve mérő entitáshoz tetszőleges számú attribútum kapcsolódhat. A lehetséges attribútumokat és azok tulajdonságait egy konfigurációs file határozza meg projektenként. Például mi az attribútum típusa, kötelező-e, stb.
Tranzakciós adatok:
Amikor a rendszer feldolgoz egy eseményt, akkor a tranzakció részleteit egy speciális formában eltárolja. Például mi volt az eredeti esemény, mi lett az eredménye.
Minimális követelmények a gyakorlat teljesítéséhez:
Új adatstruktúrákat leíró SQL parancsok elkészítése.
o Jboss alkalmazás szerveren futó java program készítése, ami periodikusan kimenti a forrás adatbázisból az előre definiált táblákból az adatokat (rugalmas adat modell + tranzakciós adatok)
o a kimentett adatokat átalakítja az új adatstruktúráknak megfelelően
o Az átalakított adatokat betölti a reporting adatbázisba.
Több nyílt forrású analitikus alkalmazás (pld. https://eclipse.github.io/birt-website/, https://posthog.com, https://grafana.com) kiválasztása és azok összehasonlítása. Az analitikus alkalmazások összekapcsolása a reporting adatbázissal. Majd reportok, grafikonok, statisztikák készítése.
Funkcionális dokumentáció készítése.
Opcionálisan elvégezhető feladatok:
Java alkalmazás készítése, ami a rugalmas adatmodell és annak konfigurációja alapján létrehozza az egyszerűsített, új adatstruktúrát leíró SQL parancsokat.
Java alkalmazás készítése, ami a tranzakciós adatszerkezet ismerete alapján létrehozza az egyszerűsített, új adatstruktúrát leíró SQL parancsokat.
Megismerendő, illetve használandó és javasolt technológiák: Linux RHEL 8, PostgreSQL adatbázis, SQL, Bash, JBoss, curl, REST API, Java, J2EE
Alapvető Identity and Access Management funkcionalitások megismerése és implementálása
Feladatok:
Telepítse és konfigurálja a REST Services-t a DirX Identity termékhez és implementáljon webes felhasználói felületet, amely a bejelentkezett felhasználó IAM adatait megjeleníti, valamint lehetővé teszi saját jogosultságainak delegálását és saját jelszavának menedzselését a REST Services Self Service, User Password Service és Delegation Service nyújtotta végpontok felhasználásával.
Implementáljon továbbá egy Spring Boot alkalmazást, amely Flowable workflow engine segítségével a delegáció engedélyeztetését kezeli.
Alkalmazandó és megismerhető technológiák: HTTP REST, Angular, Java Spring Boot, Flowable, IAM, LDAP
Biztonságos LDAP adatbáziskliens és kapcsolódó szervezeti hierarchiát megjelenítő frontend fejlesztése
Feladatok:
Fejlesztendő egy Java applikáció, amely képes csatlakozni LDAP Directory adatbázisokhoz azok SASL authentikációs rétegén keresztül (EXTERNAL mechanism), s a sikeres kapcsolódást követően adatot feltölteni és lekérdezni LDAP protokollal.
Készítendő továbbá egy webes felhasználói felület, ahol a jelszóval bejelentkezett felhasználók az LDAP adatbázisban tárolt szervezeti egységeket jeleníthetik meg, illetve az egyes szervezeti egységek alatti személyeket, s azok publikus adatait (név, email, beosztás, stb.) tekinthetik meg.
A kiválasztott személy email címére kattintva pedig az illetőnek a webes felületről emailt is küldhetnek. A szervezeti hierarchia megjelenítése modern és dinamikus legyen.
Elvárás továbbá a gyakorlat során a szükséges publikus kulcsú infrastruktúra (Certificate Authority, kulcspárok és tanúsítványok generálása, stb.) felállítása, a Directory installálása és konfigurálása.
Használandó és megismerendő technológiák:
Java Spring Boot, Typescript, Angular, HTTPS, REST, X.509 standard, tanúsítványok, publikus kulcsú infrastruktúra, LDAP protokoll, unboundID framework, directory services (Active Directory vagy DirX Directory), Simple Mail Transfer Protocol, password management
Reporting eszközök fejlesztése (pl. Jasper Reports vagy BIRT segítségével)
Feladat:
A cél egy olyan általános reporting eszköz létrehozása, amely lehetővé teszi a felhasználó számára az adatok vizualizációját és riportok generálását.
A feladat célja, hogy a gyakornoknak lehetőséget adjon a reporting technológiák, például a Jasper Reports vagy a BIRT megértésére és gyakorlására.
Főbb funkciók:
Adatforrások kezelése: A megoldásnak támogatnia kell különböző adatforrásokat és célpontokat, mint például CSV fájlok, SQL adatbázisok, stb.
Riportok generálása: Különböző típusú riportok készítése, például táblázatok, diagramok vagy grafikonok, amelyek az adatokat szemléletesen ábrázolják.
Felhasználói felület: Könnyen kezelhető grafikus felhasználói felület létrehozása, amely lehetővé teszi a felhasználó számára a riportok létrehozását és testreszabását.
Riportok exportálása: Lehetőség biztosítása a riportok exportálására különböző formátumokba, például PDF, Excel vagy HTML formátumba.
Felhasználók által generált riportok kezelése és nyomon követése.
A gyakornoknak részt kell vennie a megoldás tervezésében, implementálásában és tesztelésében.
A gyakornoknak rendszeresen jelentést kell adnia a fejlesztési folyamatról és az elért részeredményekről.
A gyakorlat végén, egy prezentáció és demo keretében a gyakornok által bemutatásra kerül a megvalósítás.
Elvárások:
- Kommunikációképes angol nyelvtudás (írásban)
- Csapatban történő munkavégzés képessége
- Hajlandóság a folyamatos tanulásra
- Részben önálló munkavégzésre való képesség (napi szintű egyeztetése a feladatoknak)
Elméleti és technológiai ismeretek:
- UML alapismeretek (dokumentáció)
- Git vagy SVN alapszintű ismerete
- Objektumorientált programozási ismeretek (preferáltan: JAVA programozási nyelv alapvető ismerete)
- Minimum egy Linux operációs rendszer alapszintű ismerete
- Adatkezelő utasítások alapszintű ismerete (PL/SQL)
Eszközbeszerzési folyamat automatizálása Spring Boot és Flowable használatával
Feladat:
A gyakorlat célja, hogy a gyakornok megismerkedjen a Flowable business process automation platform és Spring Boot framework használatával.
Készítsen alkalmazást, amely egy vállalati eszközbeszerzés többlépcsős üzleti folyamatát automatizálja BPMN 2.0 folyamatdefiníció segítségével.
Az üzleti folyamat lépései:
a vállalat valamelyik tevékenysége során új eszköz vagy szolgáltatás beszerzése válik szükségessé
az érintett munkatárs összeállítja és elindítja a kérelmet az erre szolgáló alkalmazásban, amiben szerepelnek az igénylő, valamint a beszerezni kívánt eszköz vagy szolgáltatás adatai
az alkalmazás a vállalati user management adatbázisából megkeresi az igénylő közvetlen vezetőjét, s neki, mint a beszerzési kérelem ellenjegyzőjének előre konfigurált sablon szerinti értesítést küld email-ben a beszerzési kérelem adataival abból a célból, hogy a vezető kérvényt az alkalmazásban támogatólag ellenjegyezze
sikeres ellenjegyzés esetén a következő lépés az igénylő részlegvezetőjével történő engedélyeztetés (adatbeolvasás, email küldés, engedélyezés az alkalmazásban)
sikeres engedélyeztetés esetén az alkalmazás előkészíti a kimenő megrendelést és értesíti a vállalat beszerzőjét a felmerült beszerzési feladatról
az ezt követő lépések (beszállító kiválasztása, kommunikáció a beszállítóval, ill. fizetés és szállítás, stb.) nem automatizálandók
a termék beérkezésekor az alkalmazás az beérkezett eszközök azonosító adatait hozzárendeli a beszerzési kérelemhez, tájékoztatja a beszerzés kezdeményezőjét és az érintett vezetőket ill. a vállalat beszerzőjét és a folyamatot lezárja
Ha az igénylést az ellenjegyző, vagy az engedélyező elutasítja, akkor a folyamat lezárul és az alkalmazás értesíti az érintett feleket (igénylő, ellenjegyző, engedélyező).
Az ellenjegyzés és engedélyeztetés időlimitettel rendelkező feladatok legyenek. A nem automatizálandó feladatok (a tényleges ellenjegyzés, engedélyezés, fizetés, stb.) funkcionalitást, logikát nem tartalmazó user taskokkal jelenítse meg a workflowban, amelyek HTTP RESTendpoint-tal rendelkeznek, hogy a folyamat továbbléptetését egy klienssel (pl. Postman) kívülről vezérelni tudja.
A vállalati user management adatok tárolására használjon ingyenes LDAP adatbázist, az alkalmazás adatainak ill. a workflow specifikus adatok nyilvántartásra pedig relációs adatbázist. A tényleges üzleti logikát tartalmazó Flowable feladatokat Java Spring beanekben implementálja.
Fordítson különös figyelmet a folyamat hibakezelésére valamint az egyes taskok és a teljes workflow minden ágának tesztelésére.
A gyakorlat elvégzéséhez szükséges minimális követelmények:
a folyamat implementálása a hibakezelő ágakkal egyetemben
tesztelés, dokumentáció
prezentáció és a folyamat lefutásainak demonstrálása (Spring Tools és Postman segítségével)
Opcionális feladatok:
egyszerű, tetszés szerinti frontend alkalmazás építése, ami HTTP REST kérések segítségével elindíthatja a beszerzési folyamatot, valamint a user taskokat vezérelni tudja
a kérelem benyújtása utáni két további lépés megvalósítása:
o az alkalmazás regisztrálja a kérelmet és az adatbázisból beolvasás alapján összeállít egy listát, amely az elérhető árakat, valamint a terméket áruló boltokat tartalmazza
o az alkalmazás konfigurálható preferencia (beszállító megbízhatósága, ár, stb.) szerint kiválasztja az egyiket a listáról és összeállítja a rendelés adatait (igénylő, dátum, termék, mennyiség ár, beszállító)
A feladat elvégzéséhez szükséges ismeretek és technológiák:
angol nyelvtudás
Java progamozási nyelv és SQL adatbáziskezelés alapjai
MS Visual Studio, IntelliJ, Eclipse vagy Netbeans fejlesztői környezet
UML diagramok, MS Word és Powerpoint (vagy más szövegszerkesztő dokumentációhoz)
A gyakorlat során megismerhető technológiák:
HTTP Representational State Transfer, Postman
Java Spring (Boot) keretrendszer
Flowable Business Process Automation platform/workflow engine
Business Process Modeling Notation (BPMN) 2.0
Szakmai gyakorlatra jelentkezésedet jobs@sysdata-pse.com vagy honlapunkon sysdata-pse.com/nyitott-poziciok várjuk!