ELTE Informatikai Kar Docensi követelményrendszer

ELTE Informatikai Kar Docensi követelményrendszer

(1) Az egyetemi docensi állásra pályázóval szemben az Informatikai Kar az alábbi követelményeket támasztja:

a) rendelkezzen az Informatikai Karon művelt tudományterületeken (kivételesen más tudományterületeken) szerzett PhD vagy azzal egyenértékű fokozattal;

b) rendelkezzen legalább 8 félév oktatói tapasztalattal, melynek jelentős része az Informatikai Kar képzési területein oktatott tárgyak (tantárgy-pedagógia területén benyújtott pályázat esetén az informatikus képzésben oktatott tárgyak és az informatika tantárgy-pedagógiai képzésben oktatott tárgyak együttesen) oktatásához kapcsolódik. 

c) vegyen részt oktatási anyagok készítésében, oktatási módszerek kifejlesztésében (tantárgyi tematikák kialakítása; tankönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok készítése; oktatási módszerek fejlesztése);

d) vegyen részt diplomamunkák, szakdolgozatok témavezetésében;

e) tevékenyen vegyen részt a tehetséggondozásban, a doktori oktatásban, TDK munka irányításában;

f) végezzen tudományos kutatómunkát az Informatikai Karon  művelt tudományterületeken vagy ahhoz kapcsolódó területeken beleértve a tantárgy-pedagógiát is. Rendszeresen publikáljon ezeken a területeken. A publikációs tevékenység (könyv, cikk, egyéb publikációk, előadások stb.), illetve a szakmaspecifikus alkotások megítélésében irányadó a 2. számú függelékben szereplő pontszámítás, mely szerint legalább 35 pont elérése kívánatos;

g) végezzen oktatómunkát az informatika tudományágában vagy ahhoz kapcsolódó területeken, beleértve a tantárgy-pedagógiát is, az oktatói tevékenység megítélésében irányadó a mellékletben szereplő felsorolás;

h) a kutató-fejlesztő munka visszhangja (hivatkozások, meghívások előadás tartására, mértékadó tudományos fórumokra, konferencián való részvétel előadással, poszterrel, szakmai díjak, tudományos folyóirat szerkesztőségének tagsága stb.) is figyelembe veendő.

(2) Az (1) bekezdés szerinti szempontok szerint a pályázó állítson össze egy önértékelést. A pályázat mellékleteként a pályázó készítse el az elért tudományos és oktatói eredményeinek érdemi áttekintését a nemzetközi szakirodalomra tekintettel, melyben tudományos munkásságát összefoglalja, jelentősebb eredményeit tézisekben világosan bemutatja, rámutat a publikált eredmények jelentőségére a tudományág fejlődése szempontjából és kitér a tudományos tevékenység újszerűségére. Ajánlott terjedelem 3-5 oldal.

(3) A pályázathoz csatolni kell a publikációs tevékenység pontozási rendszere (2. sz. függelék) alapján készített előzetes pontszámítást.

(4) A pályázat elbírálása során a docensi pályázatot elbíráló bizottság kérésére egy tantárgyi és egy tudományos előadást kell tartani. A 45 perces tantárgyi szabad előadás egy tantárgy kijelölt témájából történhet egyetemi tanóra keretében vagy meghirdetett külön időpontban. A pályázónak általa megadott témából tudományos/konferencia előadást is kell tartania.

(5) A habilitált doktori címmel rendelkezők esetében teljesítettnek tekintendő a docensi pályázati követelményrendszer.

2. számú függelék 
 
A publikációs tevékenység pontozása
1. Nagyobb önálló alkotás (műszaki alkotás, bejegyzett szabadalom, elismert szoftver, térkép vagy más, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság egyetemi tanári követelményeinek megfelelő szakmaspecifikus alkotás), mely számos saját eredményre támaszkodik: 10-20 pont

2. Referált vagy lektorált nemzetközi tudományos folyóiratban megjelent cikk: 4-7 pont

3. Referált vagy lektorált tudományos konferencia kiadványban megjelent cikk: 3-5 pont

4. Lektorált oktatási segédanyag esetén az első ötven oldal: 2 pont

5. Minden további befejezett ötven oldal: 1 pont

A lektorált tankönyvekkel, oktatási jegyzetekkel, oktatási segédletekkel megszerezhető pontok maximuma 10 pont. Minden munka csak egy helyen vehető figyelembe. Szakma specifikus alkotások újdonság-értéküknek és hatásuknak megfelelően vehetők figyelembe. Társszerzős művek is teljes pontszámmal vehetők figyelembe. Több szerző esetén ismertetni kell, hogy a pályázó a publikáció mely fő eredményeihez járult hozzá.
Az oktatási tevékenység értékelésénél az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:
1. Kötelező tantárgy előadásainak megtartása

2. Speciális kollégium megtartása

3. Kötelező tantárgy gyakorlatainak megtartása

4. Kötelező tantárgy tematikájának kidolgozása

5. Kötelező tantárgy tematikájának korszerűsítése

6. Szakdolgozat, diplomamunka témavezetése

7. TDK dolgozat témavezetése

8. PhD hallgató témavezetése

9. Hallgatók szakmai fejlődését szolgáló egyéb tevékenységek (szakmai verseny, szakkollégium stb.)

10. Oktatási segédanyag tárgyanként (prezentáció, munkafüzet, példatár, tankönyv).
A felsorolt tevékenységek legalább felében érjen el a pályázó jelentős teljesítményt.

2019.06.04.