QS szakterületi rangsor: nemzetközi elitben az ELTE informatikai képzési terület

2024.04.11.
QS szakterületi rangsor: nemzetközi elitben az ELTE informatikai képzési terület

Április 10-én hozták nyilvánosságra a Quacquarelli Symonds (QS) 2024-es szakterületi rangsorát, amely csaknem 100 ország 1500 felsőoktatási intézményének több mint 16 ezer képzését értékelte öt nagy tudományterületen, ezen belül 55 szűkebb szakterületen az akadémiai és munkáltatói elismertség, tudományos közlemények idézettsége, a Hirsch-index és a nemzetközi kutatási együttműködések alapján. A brit QS (Quacquarelli Symonds) az egyik legmérvadóbb egyetemi rangsor.

Az 55 szűkebb szakterület közül 10-ben kizárólag az ELTE került be hazánkból a világ legjobbjai közé a QS 2024-es rangsorában.

Egyetemünk az informatikai képzési területen a világranglista 351-400. helyére lépett előre, nagyságrendileg 100 helyet javítva a tavalyi eredményén. Országosan pedig a második helyen végzett.  

A QS 2024-es szakterületi rangsorának részletes eredményei itt olvashatók, az ELTE hazai és nemzetközi rangsorokban elért eredményeiről pedig ebben az összefoglalóban írtunk bővebben.

NEMZETKÖZI KÖRKÉP

Az összesített eredmények alapján a rangsor nyertese az Egyesült Államok, amelynek egyetemei 32 szakterületen bizonyultak a legjobbnak, közülük a Harvard vezet 19 első helyezéssel, míg a Massachusetts Institute of Technology (MIT) 4 aranyérmet szerzett. Az Egyesült Királyság felsőoktatási intézményei 16 szakterületen lettek elsők (ezek közül négyet Oxford mondhat magáénak), míg Kína 8 szakterületen bekerült a legjobb 10 közé, utóbbinál a legjobb eredményt (5. hely) a Tshingua Egyetem művészettörténet képzése szerezte meg. Franciaország egyetemei különösen jól teljesítettek a nemzetközi kutatási együttműködéseket vizsgáló indikátort tekintve, míg összességében a rangsorban a legnagyobb fejlődést Omán intézményei érték el – emeli ki a QS közleménye.

A külföldi hallgatók és oktatók arányában, illetve a kutatási kapcsolatokban megnyilvánuló nemzetköziség továbbra is kiemelkedő fontosságú, a rangsorban sokat javító egyetemek eredményei a célzott befeketések és kormányzati támogatások jelentőségét mutatják, míg az egyetemi-ipari partnerségek kialakítása a foglalkoztatás és a kutatás terén elért jobb teljesítménnyel korrelál – kommentálta az eredményeket Ben Sowte, a QS alelnöke.