Mit adhat egy IK-s hallgatónak a Neumann János Tehetséggondozó Kör?

2023.08.24.
Mit adhat egy IK-s hallgatónak a Neumann János Tehetséggondozó Kör?

Neumann Tehetséggondozó Kör: egy tudásközösség végtelen lehetőségekkel - Karikó Csongor Csanád, autonómrendszer informatikus, valamint Szalay Gergő programtervező informatikus mesterhallgatók mesélnek tapasztalataikról.

Az ELTE Informatikai Kar azon hallgatók számára, akik már középiskolásként is komoly tanulmányi eredményeket értek el, a tovább fejlődésüket leginkább szolgáló környezetet, tanulmányi programot és ösztöndíj lehetőséget biztosítson a teljes alapszakos képzésük alatt. Ha úgy érzed, hogy informatikusként nemcsak egy szakmát, hanem hivatást is választottál és az egyetemi tanulmányaid alatt a lehető legmagasabb tudásszintre szeretnél eljutni, akkor jelentkezz a Neumann János Tehetséggondozó Körbe, amely az idei évben a Robert Bosch Kft. támogatásával valósul meg. Hogy picit jobban megismerjétek, milyen lehetőséget nyújt a program, Karikó Csongor Csanádot és Szalay Gergőt, a kar mesterszakos, korábbi Neumann körös hallgatóit kérdeztük meséljenek a program kapcsán a tapasztalatairól.

@ mit emelnétek ki miért éri meg csatlakozni a Neumann Körhöz?

Karikó Csongor Csanád – Én leginkább a közösség szerepét hangsúlyoznám ki. A csoportban mindenki rendkívül érdekes és sokszínű szakmai témákkal foglalkozik. Az ezek körül folyó beszélgetések, illetve a csoporttársak eredményei hatalmas motivációs erőt adnak még olyankor is, amikor valaki picit visszább csúszik. Persze az éremnek van egy másik oldala is, hiszen aki bekerül a Neumann csoportba azok közül mindenki kiemelkedő képességű és ennek a tehernek súlya is van. Nekem is meg kellett tanulnom, hogy hogyan tudom mindig ennek a motiváló erejét használni. Ráadásul a csoporton keresztül számos olyan lehetőségről hallottam közvetlen tapasztalatot, amelyek remekül kiegészítették az alapképzést. Ilyen volt például a demonstrátorkodás is, de több kutatócsoport vagy projekt létezéséről is itt hallottam először. Ezek nélkül nem biztos, hogy belevágtam volna bármelyikbe is. Továbbá természetesen az ösztöndíj is sokat segíthet különösen azoknak, akik hozzám hasonlóan szerény háttérből érkeznek.

Szalay Gergő – Mi voltunk az első évfolyam, akiket úgymond „elkaszált” a Covid, minket már gólyaként érintett az elszigetelődés. A Neumann kör pedig egy védőhálót adott nekünk ebben az időszakban. Pár csoporttársunkkal együtt egy önfejlesztő közösséget hoztunk létre, ahol önképző jelleggel adtuk át egymásnak a tudást és az információt. Amikor a Covidnak vége lett, és végzős BSc-sek lettünk, akkor elhatároztuk, hogy tovább folytatnánk és kiterjesztenénk ezt a közösséget. Megkerestük az alattunk levő két évfolyam Neumann csoportját is, mint végzősök, hogy tapasztalatot tudjunk átadni nekik vagy az éppen felmerülő kérdésekre válaszoljunk, pl. mi kell egy jó Erasmus pályázathoz. Jelenleg 107-en vagyunk ebben kis önképző körben, folyamatosan szervezünk közös klubdélutánokat és kirándulásokat szakkollégiumok bevonásával is, pl. a legnépszerűbb túra útvonalunk a Csóványos.

A Neumann kör másik előnye, hogy a legjobb oktatóktól tudtunk tanulni a képzés során, és a fix csoport által három éven keresztül ugyanabban a támogató környezetben tudtunk tanulni és folyamatosan tudtuk egyre inkább mélyíteni az ismereteinket. Ez egy stabilitást adott a képzésünk alatt. Én pl. komolyabb középiskolás matekos eredménnyel jutottam be az IK-ra, viszont programozni egyáltalán nem tudtam. Én nem feltétlenül az órákon tanultam meg programozni egyes nyelveket, hanem a Neumann-os csoporttársaim tanították meg nekem azt a rengeteg feature-t, ami egy programozási nyelvben benne van. Ezt a segítséget nem biztos, hogy egy másik csoportban megkaptam volna.

@ hogyan segítette a tanulásotokat a kutató munkátok elindulását a Neumann Kör?

Karikó Csongor Csanád – Fontos volt még, hogy már BSc-sként is láttuk, hogyan tudunk bekapcsolódni egyetemi kutatásokba, Neumann körös hallgatóként ezek sokkal jobban elérhetők, persze ez nekünk sem automatikus, oda kell menni az oktatóhoz, hogy engem ez és ez a téma érdekel, becsatlakozhatnék-e a csoportja munkájába. Engem a számítógépes grafika érdekelt a leginkább, és Bolyais kollégistaként Bán Róbert kutatási témáiba tudtam bekapcsolódni. A közös munka eredménye pedig egy TDK dolgozat lett, amellyel idén megnyertem az OTDK Képfeldolgozás és számítógépes grafika tagozat versenyét.

Szalay Gergő – A képzés harmadik félévében csatlakoztam Gregorics Tibor tanár úr ML4SE kutatócsoportjához és azóta dolgozunk mesterséges intelligencia területén különböző kutatásokkal. A közös munka eredménye a MSc-s képzésem alatt egy társszerzői TDK dolgozat lett, amellyel második helyezést értünk el az idei OTDKn a Mesterséges intelligencia 2 tagozatában.

@ miben lehetne még jobb a Neumann Kör?

Szalay Gergő – Nagyon szeretnénk, ha az egyéni mentorálás sokkal hangsúlyosabb lenne a jövőben és a szabad laborhasználat is jobban elérhető lenne a hallgatóknak főleg, hogy lassan az egyetem visszaállt a Covid előtti normál üzemmódra és szemeszter időszakban újra itt vannak a hallgatók.

@ hogyan jött az MSc-s szakirány választásotok?

Karikó Csongor Csanád – Én az autonóm rendszerek informatikus szakon tanulok most az IK-n. Nekem már a BSc-s tanulmányim alatt megérlelődött bennem, hogy szeretnénk megismerkedni az önvezető autózás témájával és hát a szakon ráadásul nagyon nagy hangsúlyt kap a számítógépes látás témája, ami most is a leginkább vonz. Szóval magától érthető volt, hogy itt folytatom a tanulmányaimat. A BSc alatt én modellező szakirányon tanultam, ami nekem picit talán túl elméleti volt, én sokkal jobban tudok tanulni, ha az alkalmazott kutatási oldal felől közelítek meg egy problémát, mélyítem el tudásomat a területen.

Két programcsomag csomag érhető el a Neumann körbe való jelentkezés során

Ösztöndíjas helyek és/vagy egyéni mentorálás Csoportos mentorálás
  • A legjobb pályázók ösztöndíjban részesülnek az alapképzés legelső szemesztere során.
  • A további félévekben számos további ösztöndíj lehetőség nyílik meg a Kör tagjai számára.
  • Személyre szabott tutor-rendszerben való tanulás.
  • Felvételt nyersz az ELTE Eötvös vagy Bolyai kollégiumba.
  • Részvétel egyedi tehetséggondozó kurzusokon.
  • Személyre szabott differenciált foglalkozás (elővizsga és egyéni konzultáció).
  • TDK lehetőség már első éves korban is.
  • Kutató- és innovációs laborok munkájában való részvétel már gólyaként.
  • Differenciált foglalkozás egyes kurzusokon. Mentorálás vezető infokommunikációs cégek szakemberei segítségével.
  • Lehetőség tantárgyak előteljesítésére.
  • Csatlakozás kutató-fejlesztő labor munkájába másod- vagy harmadéves kortól.
  • Kiemelt tehetséggondozó kurzusok.
  • TDK-munkára felkészítő diákkör.
  • Szabad laborhasználat.

Ha idén ősszel kezded meg nálunk az ELTE IK-n a tanulmányaidat alapszakon és fontos számodra, hogy a tanulmányidat a legmagasabb szinten végezd el, akkor pályázz a Neumann Programra. Határidő: 2023.  Augusztus 28.

A jelentkezéshez szükséges űrlep, illetve a részletes információk az alábbi linken érhetőek el: https://www.inf.elte.hu/neumannkor?m=571

 

 

Karikó Csongor Csanád, Szalay Gergő

Karikó Csongor Csanád, Szalay Gergő

0

/

0

0

/

0