Az ELTE az informatikai képzésekben a világranglista 501–550. helyén a QS rangsorában

2020.03.12.
Az ELTE az informatikai képzésekben a világranglista 501–550. helyén  a QS rangsorában

Az összesítésben vizsgált öt tágabb tudományág és ezen belül 48 szűkebb szakterület közül az ELTE tavaly nyolc, idén viszont már tizenegy területen szerepel a világ legjobb egyetemei között, emellett két szakterületen javított a tavalyi pozíciójához képest.

Március 4-én hozták nyilvánosságra a Quacquarelli Symonds (QS) 2020-as szakterületi rangsorának eredményeit. A rangsorban öt tágabb tudományág (bölcsészettudomány, mérnöki-technológiai tudományok, élet- és egészségtudományok, természettudományok, társadalomtudományok) és ezen belül 48 szűkebb szakterület szerint rangsorolták a világ 1368 felsőoktatási intézményének teljesítményét.

A QS rangsorában elfoglalt helye szerint az ELTE Magyarország legjobb egyeteme az angol nyelv és irodalom, fizika-csillagászat, matematika, nyelvészet, pszichológia és régészet tárgyakban.

Az országos eredmények alapján a második helyen szerepel a filozófiai (és ezzel egyébként a világ 150 legjobb egyeteme közé került a szakterületen), a biológiai és a kémiai képzések területén, míg a mezőgazdasági-erdészeti területen a harmadik legjobb felsőoktatási intézmény hazánkban. Bár a mérnöki-technológiai tudományágban az ELTE nem szerepel a listán, a területen belül az informatikai képzésekben a világranglista 501–550. helyén, országosan pedig a második helyen végzett.

A QS szakterületi listáin négy szempont alapján rangsorolják a felsőoktatási intézményeket. Ezek közül az első kettő a QS saját felmérésein alapul, amelyekben az intézmények szakterületeken szerzett hírnevét, elismertségét vizsgálják a világ kutatóinak és munkaadóinak körében. Harmadikként a tudományos publikációk idézettségi indexét mérik, a negyedik mutató pedig az úgynevezett Hirsch-index, amelyet 2013-ban vettek fel a mérési indikátorok közé. A QS a négy indikátort szakterületenként eltérő súlyozással veszi figyelembe a rangsorolásnál.

Forrás