Mesterséges Intelligencia Részismereti Képzés 2021 februártól
Artificial Intelligence részismereti képzés 2021 februártól
A KÉPZÉS 2021. FEBRUÁRTÓL NEM INDUL, TÉRJEN VISSZA KÉSŐBB AZ ÚJ IDŐPONTOK MIATT!
A mesterséges intelligencia ma már számtalan iparágban jelen van a világon és rengeteg lehetőséget rejt magában. Magyarországon is egyre nagyobb igény mutatkozik olyan szakemberekre, akik széles körű technológiai ismereteikkel rendelkeznek a mesterséges intelligencia területén. A képzést olyan IT szakembereknek ajánljuk, akik átfogó képet, mélyebb ismereteket szeretnének kapni az AI technológiáról.
A részképzési blokk célja: Napjaink informatikai alkalmazásában egyre nő a szerepe a különféle mesterséges intelligencia technológiáknak. Ennek a részképzésnek a célja az, hogy az informatikában már jártas szakemberekkel megismertesse e technológiákat, alkalmazási területeiket, fejlesztői eszközeiket.
Oktatás nyelve: angol
Kreditszáma: 30
Szakmai felelős: Gregorics Tibor egyetemi docens
Témakörök
Mesterséges intelligencia alkalmazások módszerei és eszközei. Az utóbbi évek mesterséges intelligencia alkalmazásaiban (IBM Watson, bőrrák diagnosztizálása, sakk vagy Go játék, ajánló rendszerek stb.) mutat rá a különféle technológiákra (mesterséges neuronhálók, számítógépes látás, Monte Carlo fa-keresés, stb.) és azok alkalmazását támogató szoftver könyvtárak használatára.
Haladó gépi tanulás. Elsajátítható a korszerű neuronhálók és egyéb gépi tanulási algoritmusok elméleti háttere.
Játékelmélet. A tárgy célja különféle játék modellek ismertetése, a játékelméleti alapfogalmak bevezetése, és a játékelmélet alkalmazási lehetőségeinek bemutatása.
Multi-ágens rendszerek. Bevezet a multi-ágens és autonóm ágens (robot) rendszerek világába, ahol a rendszer egységei folyamatosan függenek mind a környezettől, mind pedig egymástól, és akár együttműködve, akár egymással versengve próbálják kitűzött céljaikat elérni.
Robotika. Gyakorlati munka keretében mutatja be az alapvető robotokai fogalmakat, a robotok típusait és osztályozásukat, a robotok architektúráját és konstrukciójának szempontjait, a mesterséges intelligencia technológiák beépíthetőségét
Affective computing Olyan modellek és alkalmazások bemutatása, amelyek az emberi viselkedés mérésében és adaptálásában lehetnek hasznosak. Fontos cél annak vizsgálata is, hogy mi módon képes a számítógép reagálni az emberi érzésekre.
Összefoglaló táblázat az óratervről
Tárgynév |
kreditsz. |
óraszám |
félév |
tárgyfelelős |
Methods and tools for AI applications |
5 |
2+2+1 |
őszi |
|
Affective computing
|
5 |
2+2+1 |
őszi |
András LŐRINCZ |
Advanced Machine Learning
|
5 |
2+2+1 |
őszi |
András LŐRINCZ |
Robotics
|
5 |
2+2+1 |
őszi |
Zoltán ISTENES |
Multi-agent systems
|
5 |
2+2+1 |
tavaszi |
László GULYÁS |
Game theory
|
5 |
2+2+1 |
tavaszi |
Ferenc SZIDAROVSZKY |
Összesen |
30 |
12+12+6 |
|
|
Az egyes tárgyak tematikái megtalálhatók a https://www.inf.elte.hu/tantervihalok címen.
Jelentkezési határidő: 2021. január 15. 12 óra
Bővebb információt a remler.timea@inf.elte.hu e-mail címen lehet kérni!