Mastodon
Tanulásmódszertani kurzus
A tantárgy célja a hallgatók felkészítése az egyetemi élet kihívásaira az önálló tanulási készségek, problémamegoldó gondolkodásmód, valamint tanulási motivációjuk fejlesztésén keresztül. A kurzus során a hallgatók megismerik saját tanulásmódszertani attitűdjüket, hatékony tanulási módszereket sajátítanak el, annak érdekében, hogy felismerjék a számukra legmegfelelőbb módszert a sikeres tanulmányok elvégzéséhez. További cél, hogy kiépítsük a hallgatók saját motivációs hátterét, személyes érdekeltségét a programozói pálya irányába. Emellett a tréningnek csapatépítő célzata is van, ezzel segítve a csoportokban lévő hallgatók kéővvi közös egyetemi előrehaladását.
Tantárgy tematikája
1. Tanulási önismeret
2. A tanuláshoz köthető készségek fejlesztése
3. Tanulási stílusok feltérképezése
4. Tanulási szokások fejlesztése
5. A tanulás eredményességét befolyásoló külső tényezők
6. A tanulást meghatározó belső tényezők
7. Időbeosztás
8. A tanulás célorientált és hatékony szervezése
9. Egyéni tanulási stratégiák
10. Tanulási motiváció
11. Vizsgadrukk és stresszkezelés
12. Időgazdálkodás
13. Csapatépítés
Fejlesztendő kompetenciaterületek
● figyelemfejlesztés;
● emlékezetfejlesztés;
● gondolkodásfejlesztés;
● személyiségfejlesztés;
● tanulói csoportok, közösségek alakulásának fejlesztése
● tanulási folyamat szervezése
● problémamegoldó gondolkodásmód
A kurzus felépítése
A kurzus 2 részre bontható:
* 30 órás tréning, ahol a tanulásmódszertani és személyes, életvezetési készségek csoportos fejlesztése történik.
* heti rendszerességű csoportóra a szorgalmi időszakban, ahol egy egyetemi oktató és egy felsőbbéves hallgató segít intergrálódni a középiskolát felváltó egyetemi környezetbe.